אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

לחץ וכל הדרכים להפחית אותו

יש לא מעט סיבות שאנחנו נמצאים תחת לחץ. לפעמים מדובר בתקופה קצרה, לפעמים במשהו קצת יותר ארוך ויש אנשים שהם פשוט לחוצים ונמצאים כל הזמן בלחץ מטבעם, כי זה האופי שלהם. בפוסט הבא תקבלו רעיונות וטיפים על איך להפחית את הלחץ מהחיים שלכם. ראשית כל, חשוב להבין, יש שני סוגים של לחץ. הסוג הראשון הוא לחץ חיובי, המניע אותנו לעשות דברים באופן ביצועי אופטימלי, לחץ שדוחף אותנו לפעולה. הסוג השני הוא לחץ שלילי שמביא את הגוף שלנו לקצה וגורם לנו לא פעם ”לאבד את זה“, לצאת מאיזון. לחץ לאורך זמן פוגע בהמון דברים בין אם זה המנגנון הטבעי של השינה שלנו, בין אם זה באופן שבו אנחנו מתייחסים לקרובים לנו ובין אם זה בגוף הפיזי והנפשי.

 

אז מה אפשר לעשות?

דרך אחת להתמודד עם לחץ או מה שנקרא גם ”סטרס“ היא על ידי טיפולים טבעיים. יש אינספור שיטות וטיפולים על בסיס טבעי שיכולים לעזור לנו כמו למשל טיפול באמצעות צמחי מרפא ופרחי באך. יש כל מיני תמציות טבעיות שעוזרות לגוף להתאזן מבחינה רגשית ופיזית, מרגיעות, תורמות לשינה רציפה ובריאה יותר. דרך נוספת היא באמצעות שיטות הלקוחות מהרפואה הסינית כמו דיקור למשל. דיקור ידוע כטיפול מצוין בלחץ משום שהוא מסייע לאזן את המערכות השונות, משחרר צ‘י תקוע ומעודד זרימה באזורים תקועים כתוצאה מלחץ כמו כתפיים, צוואר, גב עליון.  דיקור עוזר לנתב את האנרגיה בצורה חופשית, להמיס את החסימות שנוצרו ולשחרר לגוף כימיקלים הנקראים אנדרופינים שמסייעים לטיפול בכאב.

 

זמן שהוא רק שלכם

מה שהרבה פעמים קורה הוא שאנחנו נשאבים לתוך לופ של משימות. יש לנו את העבודה על הראש, הבוס או הלקוחות, המיילים, הילדים, הסידורים שקשורים לבית כמו כביסות, בישולים, קניות… אנחנו בתוך שגרה מאוד מאוד אינטנסיבית ולכן מה שקורה להרבה אנשים הוא שהם פשוט שוכחים את עצמם בתוך כל המירוץ הזה אחרי הזמן. אחד הדברים שיכול ממש לעזור הוא פשוט להעניק לעצמכם זמן ”אני“. זה זמן שבו אתם מתנתקים מהכל. מהבית, מהילדים, מהמיילים… בזמן הזה אתם פשוט יוצאים החוצה למקום שעושה לכם טוב או בוחרים פעילות שתהנו ממנה. זו יכולה להיות הליכה על שפת הים בחול, זה יכול להיות חוג שעושה לגוף ולנפש אפקט של הרגעה כמו יוגה או פילטיס וזה יכול להיות גם סתם לשבת בחוץ ולקרוא ספר. תוכלו להמיר את זמן ”אני“ בזמן זוגי ולהירגע ביחד עם עיסוי מפנק, ארוחת ערב או כל דבר אחר.

 

ועוד כמה טיפים לחיים נטולי לחץ

  • נהלו אורח חיים בריא ומאוזן – שינה איכותית, תזונה בריאה, פעילות גופנית באופן קבוע- אלה חשובים מאוד בכדי להפיג את המתחים מהיום יום.
  • כתף תומכת – סופר חשוב שיהיה לכם מישהו שיקשיב לכם. זו יכולה להיות חברה טובה, בן זוג, אמא או כל אדם אחר שאתם סומכים עליו. מישהו שתוכלו לספר לו את הדברים שעוברים עליכם ביום יום, לקבל עצה טובה או פשוט אוזן קשבת.
  • חופשה- אם אתם מגדלים ילדים ו/או נמצאים בתוך שגרת עבודה אינטנסיבית, חופשה זוגית או עם חברים היא הכרחית כדי לשמור על שפיות ולהטעין את הגוף באנרגיות. לכן, פעם בחצי שנה לפחות, כדאי להשקיע ולהזמין חופשה עם חברים או אפילו רק אתם כדי לשכוח קצת מהכל ולחזור הביתה רעננים, אנרגתיים ומלאים בכוחות מחודשים.