אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

רפואה טבעית לתמיכה במערכת החיסון

לא פעם שמענו את המשפט ”חשוב לחזק את המערכת החיסונית“ או ”כדאי לשמור על המערכת החיסונית“. המערכת החיסונית שומרת על האיברים, התאים והרקמות שלנו מפני וירוסים, מחלות, חיידקים וזיהומים. היא מכילה כמה איברים חשובים ביניהם בלוטת התימוס הנמצאת במערכת הנשימה העליונה, מח עצם האחראי על ייצור תאי הדם האדומים והלבנים, טחול ועוד. באמצעות שימוש בפתרונות רפואה טבעית, ניתן לחזק את המערכת הזו ולשמור עליה מאוזנת וחזקה.

 

טיפים לשמירה וחיזוק של המערכת החיסונית על ידי רפואה טבעית

ראשית חשוב להבין כי יש שני סוגים של אי סדרים הנגרמים במערכת החיסון. הראשון הוא תגובה יתר של המערכת שבאה לידי ביטוי בהיווצרות של אלרגיות ומחלות בהן המערכת החיסונית תוקפת את הגוף שלה והשני הוא כאשר היא נחלשת. יש כל מיני דרכים באמצעותן ניתן לחזק את המערכת החיסונית ולשמור עליה. למשל, ניתן לחזק את המערכת החיסונית באמצעות צמחי מרפא. את הצמחים ניתן לצרוך בצורתם הטבעי, בחליטה או בקפסולות כמו למשל בתור תוסף תזונה. צמחי מרפא הידועים בתור מחזקים את המערכת הם אכיניצאה, פטריות יפניות ג‘ינג'ר, כורכום, טולסי אוניה דה גאטו ועוד.

 

תזונה עשירה בנוגדי חמצון

חשוב לצרוך מזונות מסוגים שונים המסייעים בחיזוק ושמירה על המערכת החיסונית. ככל שתרבו באכילתם, כך הסיכוי להיווצרות של מחלות, פתגונים ווירוסים מסוגים שונים פוחת. ירקות ופירות ביניהם פירות יער (דובדבנים, פטל, תותים ואוכמניות), ירקות ירוקים העשירים בברזל ונוגדי חמצון כמו תרד, קייל ומנגולד, אגוזים ושקדים מכל הסוגים, בצל, שום, מזונות אדומים המכילים ליקופן כמו אבטיח ועגבניה – אלו מעולים ומומלצים לשמירה על המערכת החיסונית.

 

הפחיתו לחץ

אחד הגורמים הידועים המחלישים את המערכת החיסונית הוא לחץ וסטרס לאורך זמן. אנו חיים בעידן המודרני ופעמים רבות אנו נשאבים לתוך שגרה שוחקת. לכן, כדאי לנסות לשמור על שגרה שפויה ומאוזנת, לשלב בחיי היום יום שלכם פעילויות והרגלים שיסייעו לכם להוריד את רמות המתח והלחץ בגוף. למשל, נסו לתרגל מדיטציה לעתים קרובות, גם אם מדובר בתרגול קצר של כמה דקות לפני השינה.

 

הניקי את תינוקך

להנקה קשת רחבה מאוד של יתרונות בריאותיים הן עבור האם והן עבור התינוק. יחד עם זאת, היא מסייעת לחזק את המערכת החיסונית של העולל הקטן ומפחיתה את הסיכוי להיווצרות מגוון מחלות. מחקרים מראים כי תינוקות יונקים מפתחים תנגודת מצוינת למחלות מסוגים שונים, בהשוואה לתינוקות הניזונים מפורמולות חלב.

 

אל תוותרו על פעילות גופנית

פעילות גופנית מביאה איתה מגוון רחב של יתרונות כמו הזרמה גבוהה של רמות חמצן ודם לתאים ולאיברים בגוף, מפחיתה את רמות הלחץ בגוף ובנפש, תורמת לשמירה על הבריאות הפיזית והנפשית, מסייעת באיזון רמות סוכרים ושומנים בדם ועוד. יחד עם זאת, היא תורמת רבות לחיזוק ושמירה על המערכת החיסונית. כדאי לשלב פעילות גופנית שאתם מתחברים אליה ויכולים להתמיד בה לאורך זמן.

 

 

שינה

לשינה איכותית המון תפקידים בגוף שלנו והיא מייעלת תהליכים המתרחשים בזמן השינה וגם אחריה. לכן, ההמלצה היא לישון בין 7-9 שעות בלילה, להקפיד ללכת לישון בשעה סבירה ולקום בשעה קבועה בכל יום. בזמן השינה, המערכת החיסונית שלנו משחררת רכיבים הנקראים ציטוקינים המגבירים את פעילותה ומפעילים תגובה חיסונית יעילה.

 

בנוסף, כדי לשמור על המערכת החיסונית שלנו חשוב להקפיד על אורח חיים בריא ומאוזן, לאכול אוכל מגוון ועשיר בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. כדאי להקפיד על שטיפת ידיים במים ובסבון, כך תצליחו למנוע מחיידקים לחדור לגוף שלכם.